|
ΑΝΤΙΤΟΡΠΙΛΙΚΟΝ τύπου DARDO. |
Παρηγγέλθη: από την Ελληνική Κυβέρνηση στα ιταλικά ναυπηγεία Odero στη Sestri Ponente Genova το 1930. |
Καθειλκύσθη: το 1932. |
Παρελήφθη: τον Μαϊο του 1933. |
Έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις του 1940-41 σαν συνοδευτικόν νηοπομπών. |
Επεχείρησε κατά την διάρκεια του πολέμου επιδρομή στα στενά του Οτράντο στις 4-5 Ιανουαρίου 1941 |
Μετά την κατάληψι της Ελλάδος υπό των Γερμανών διέφυγε στην Μ. Ανατολή και εστάλη στην Καλκούτα για εκσυγχρονισμό. |
Εχρησιμοποιήθη κυρίως ως συνοδόν καθ' όλη την διάρκεια του Β' Π.Π. και από 1943 είχε περιορισμένη δράσι λόγω ευπαθείας υλικού και ελλείψεως ανταλλακτικών. |
Παρωπλίσθη: το 1945. |
Διελύθη: το 1947. |
Το Α/Τ ΣΠΕΤΣΑΙ είναι το 4o κατα σειρά από τα 5 πλοία που έχουν αυτό το όνομα |
Τα άλλα πλοία ήταν τα εξής:
- 1... Η Ιστιοφόρος Κορβέττα ΣΠΕΤΣΑΙ της Λασκαρίνας ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ που ενετάγη στον Στόλο το 1828 και επυρπολήθη από τον Μιαούλη το 1831.
- 2... Η Ατμoβάρις ΣΠΕΤΣΑΙ που ενετάγη το 1881 και το 1889 μετωνομάσθη σε ΑΚΤΙΟΝ.
- 3... Το Θ/Κ ΣΠΕΤΣΑΙ που ενετάγη το 1889 και παρωπλίσθη το 1929.
- 5... Η Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ ελληνικής κατασκευής που ενετάγη το 1996.
|
Του ιδίου τύπου ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ (H 07), ΥΔΡΑ (D 97), ΨΑΡΑ (D 98). |
|
Το Α/Τ ΣΠΕΤΣΑΙ είχε τα παρακάτω Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|